Bakat !


Hallå hallå! Idag har jag gett mig på att baka lite bröd, Och det jag bakade var ost frallor.
Dom blev riktigt undebara! ^^ Så nu tänkte jag berätta hur jag gjorde dom här små älsklingarna! hehe ^^




Ingredienser.
6 ½ dl Fingervarmt vatten
1 kg Mjöl
Nån matsked sirap
Salt
Jäst

Jag började med att mäta upp vattnet i en bunken sen smulade jag ner jästet och rörde runt tills den hade lösts upp av vattnet. Sen la jag ner saltet, sirapen och rörde ner allt mjöl tills det blivit en bra deg av det!

Jag lät degen vila under en duk i Ca 20 mins, sen bakade jag ut degen till sånna bitar jag ville ha Frallorna i .
Efter jag bakat ut degen så la jag dom på en plåt med en handuk över för att låta degen jäsa i 1 timma till.
Sen var de bara köra in dom i ugnen och vänta 8-12 minuter sen var de klart.

Vädigt simpelt och enkelt! Blev desutom väldigt gott att äta ^^ hehe
Perfekt till frukosten och även lätt att frysa in om man bakar en större sats.

Kommer troligen upp en rätt idag med beroende på om jag hinner laga maten eller inte. Ha det bra så länge och hoppas ni blev lite inspererade att baka !

/Hooy


Kommentarer
Postat av: Robin

Fan gott! :D

Mer mat vafan :D

2010-02-07 @ 17:55:46
Postat av: Sandra

Err, bara en fråga - När hade du på osten? Om det var ost frallor du gjorde?? ;) Såg riktigt gått ut!

2010-02-07 @ 17:58:28
URL: http://unelore.blogspot.com
Postat av: Spite

Nu vet jag vart jag ska åka och komma på mellanmål! xD



Förresten Peter, var det hallon det var?

2010-02-07 @ 18:10:55
URL: http://blog.praestigium.com/
Postat av: Peter

Hahaha. aa smart där! sen glömde jag säga att jag pänslade dom med ägg, och efter de så hade jag på osten ;) Nää hallon nicklas ! xD haha

2010-02-07 @ 18:24:07
URL: http://peternordqvist.blogg.se/
Postat av: Spite

Du får ta och ändra texten då Peter :D Var du säker på att det var Hallon?

2010-02-07 @ 19:11:10
URL: http://blog.praestigium.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0