Andra rätten !



Sådär ! nu är jag igång igen ;) inte lika bra bilder eftersom jag använder mig av min mobil istället för digital kameran jag använde mig av innan ^^ Iaf idag har jag lagat Korvstroganoff med ris på mitt egna lila sätt ;)

Så här har vi lite av mina förberedelser innan jag börjar tillaga maträtten ^^ hehe





Ingredienser.
Falukorv
Jasmin ris
Lök
Vitlök
Chilli sås
Ketchup
Tomatpuré
Grädde
Vatten
Kryddor: S&P och oregano
Smör

Första jag började med var självklart att sätta på risen i en kastrull med vatten så de var klart till jag var färdig med själva korvstroganoffen ^^. ( Jag hade riset på låg värme)
sen delade jag korven i sånna bitar jag ville ha,la lite smör i kastrullen sen i med korven för att låta den få en fin färg på sig. Under tiden jag väntade på att den skulle få lite färg så fin hackade jag löken och vitlöken.





Nu när korven hade fått sig en fin färg så hade jag i löken o vitlöken och lät dom ligga en stund och gosa till sig ;)
Efter ett tag så hade jag i Tomatpurén,chilli såsen och ketchupen och även alla kryddorna .





Och nu häller jag i grädden tillsammans med lite vatten så jag kan få en lite krämigare konsistens på den ^^





Nu börjar de närma sig klart , men under tiden jag väntar på att riset ska koka klart låter jag korvstroganoffen puttra till sig en stund till ^^





Här har vi den mumsiga rätten serverad och klar att ätas ! :D Som jag nämde innan har jag tyvärr ingen digital kamera så bilderna blir inte riktigt som jag vill ha dom ^^





Vi får se när nästa rätt kommer upp ;) Om intresset finns hos er läsare så lägger jag gärna upp mera ^^
Och jag hoppas ni blev inspirerade av denna mumsiga rätt !

/Hooy

Kommentarer
Postat av: Sandra

Såg gott ut - även om det inte är något jag är så jätte förtjust i ;) ^^

2010-02-05 @ 17:06:05
URL: http://unelore.blogspot.com
Postat av: Spite

haha vafan du lagar den precis som jag gör den xD Släkt? xD

2010-02-05 @ 17:49:05
URL: http://blog.praestigium.com/
Postat av: Robin

haha nice :D (Y) va äre för sepe kniv du har på första bilden? xD

2010-02-05 @ 18:37:24
Postat av: Anonym

Eller nicklas så lagar du den som peter gör ?

2010-02-05 @ 18:47:02
Postat av: Peter

de var jävligt gott om jag får säga de själv!Tror du fått de från min mor då från början kanske nicklas ? :P för hon gör liknande till den jag gör ;P

fast jag har chilli sås och lite mer kryddor än henne ;)



den är värdelös robin xD men fan jag glömde knivarna i skolan :(

2010-02-05 @ 19:04:46
URL: http://peternordqvist.blogg.se/
Postat av: Granath

såg nice ut mera mat peter!!

2010-02-06 @ 20:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0